Ofte stilte spørsmål
Kjøp og aktivering av app
Etter betaling mottar du umiddelbart en epost lik den på bildet nedenfor. Sjekk søppelkurven om du ikke finner den.
Trykk på aktiver-knappen i eposten og følg instruksjonene 👇🏻

Du mottar tilgangen som et fysisk gavekort i pakken du har bestilt (slik du ser på bildet).
Den som skal bruke tilgangen scanner QR-koden med mobiltelefonen og følger instruksjonene som kommer.

Velg hvor du har kjøpt/fått din tilgang 👇🏻
I iOS-appen (App Store)
Om du fortsatt har iOS (iPhone/iPad
Trykk på denne knappen i appen og trykk 'kjøpt i iOS-appen'. Tilgangen blir så automatisk gjenopprettet 👇🏻

Om du har byttet til Android
Sammenkoble brukeren på din gamle og nye enhet👇🏻
1) Logg inn med Apple, Google eller Facebook på enheten hvor du har tilgang. Det gjør du i appen under "Innstillinger" > "Din konto".
2) Gjør det samme på enheten hvor du ikke har tilgang. Du vil da få tilgang på begge enhetene.
*OBS: Du må velge samme login-metode som i steg 1.
Om du ikke har tilgang til din gamle enhet, så send kvittering (vi må ha denne) og forklar situasjonen til vår support.
I Android-appen (Google Play)
Om du fortsatt bruker Android
Trykk på denne knappen i appen og trykk 'kjøpt i Android-appen'. Tilgangen blir så automatisk gjenopprettet 👇🏻

Om du har byttet til iPhone
Sammenkoble brukeren på din gamle og nye enhet👇🏻
1) Logg inn med Apple, Google eller Facebook på enheten hvor du har tilgang. Det gjør du i appen under "Innstillinger" > "Din konto".
2) Gjør det samme på enheten hvor du ikke har tilgang. Du vil da få tilgang på begge enhetene.
*OBS: Du må velge samme login-metode som i steg 1.
Om du ikke har tilgang til din gamle enhet, så send kvittering (vi må ha denne) og forklar situasjonen til vår support.
Via nettsiden (batforerappen.no)
Logg inn med kontoen (Apple, Google eller Facebook) som du aktiverte din tilgang med.
Det gjør du i appen under "Innstillinger" > "Din konto".
*OBS: Du må velge samme login-metode som du brukte under aktivering.
Usikker på hvilken login-metode du aktiverte med?
• Forsøk alle metodene (Apple, Google og Facebook), og se hvilken som virker.
• ELLER søk opp aktiverings-eposten du mottok etter ditt kjøp, og trykk på 'Aktiver-knappen' - når du følger instruksjonene som kommer vil det stå hvilken login-metode du har brukt 👇🏻

Via link eller QR-kode jeg fikk fra noen andre
Logg inn med kontoen (Apple, Google eller Facebook) som du aktiverte din tilgang med.
Det gjør du i appen under "Innstillinger" > "Din konto".
*OBS: Du må velge samme login-metode som du brukte under aktivering.
Usikker på hvilken login-metode du aktiverte med?
Forsøk alle metodene (Apple, Google og Facebook), og se hvilken som virker.
Velg hvor du har kjøpt din tilgang 👇🏻
I iOS-appen (App Store)
Du har mottatt kvitteringen på epost når du kjøpte appen (søk etter 'Båtførerappen' i innboksen). Eposten er sendt fra App Store/Apple.
Du finner også kvitteringen i kjøpshistorikken i App Store. Slik gjør du:
1. Åpne appen 'Innstillinger'.
2. Trykk på Apple-ID-en din: Øverst på skjermen ser du navnet eller bildet ditt.
3. Gå til 'Kjøpshistorikk' og deretter 'Vis konto'.
4. Sjekk at du har valgt riktig søkeperiode.
5. Søk etter 'Båtførerappen'.
I Android-appen (Google Play)
Du har mottatt kvitteringen på epost når du kjøpte appen (søk etter 'Båtførerappen' i innboksen). Eposten er sendt fra Google Play/Google.
Du finner også kvitteringen i kjøpshistorikken i Google Play. Slik gjør du:
1. Åpne Google Play-appen.
2. Trykk på profilbildet ditt øverst til høyre.
3. Velg 'Betalinger og abonnementer' i menyen.4. Trykk på 'Budgetsammendrag eller kjøpshistorikk'.
5. Søk etter 'Båtførerappen'.
Via nettsiden (batforerappen.no)
Du har mottatt kvitteringen på epost når du kjøpte appen (søk etter 'Båtførerappen' i innboksen).
Sjekk søppelkurven om du ikke finner den.
Ja! Gjør dette 👇🏻
1) Logg inn med Apple, Google eller Facebook på enheten hvor du har tilgang. Det gjør du i appen under "Innstillinger" > "Din konto".
2) Gjør det samme på enheten hvor du ikke har tilgang.
*OBS: Du må velge samme login-metode som i steg 1.
Du vil da få tilgang på begge enhetene.
Appen fungerer kun på nyere MacBooks – ikke på Windows-PC-er eller eldre MacBooks.
For å finne ut om den fungerer på din Mac, kan du søke etter appen i App Store på din Mac. Hvis den dukker opp, kan du bruke den.
Nei, dette fungerer dessverre ikke.
Tilgangen i Båtførerappen gjelder kun én person.
Du kan lese vilkår og søke om eventuell refusjon her:
https://batforerappen.no/pages/bestattgaranti-vilkar
Faglige spørsmål
Oppgavene i Båtførerappen er veldig lik dem på båtførerprøven. Du vil møte alle de samme problemstillingene i appen som du vil på den ekte prøven. Nå er det slik at oppgavene på båtførerprøven er konfidensielle, så oppgavene er derfor ikke helt identiske.
Hvor mye du må øve varierer fra person til person. Men video-kurset i Båtførerappen er i underkant av 2,5 timer langt. I tillegg inneholder appen øvingsoppgaver til alle tema. Om du øver hardt kan du komme deg gjennom alt på noen dager. Eventuelt kan du bare øve litt hver dag å spre det utover lengre tid.
Basert på din statistikk i appen kan du se når du har nok kunnskap for å bestå båtførerprøven.
Nei, Båtførerappen lærer deg alt du må kunne på en veldig enkel måte. Du trenger ingen inngående kunnskap.
Nei, Båtførerappen går gjennom alt du trenger å kunne på båtførerprøven. Dette gjør vi på en så enkel måte at du ikke trenger andre former for opplæring.
Du trenger heller ingen obligatorisk opplæring for å avlegge båtførerprøven.
Siden 2020 har over 246.000 nordmenn brukt Båtførerappen for å øve til båtførerprøven. Dette gjør appen til Norges mest populære båtførerkurs. Vi har nesten aldri hørt om noen som har strøket etter å ha brukt Båtførerappen. Vi kan nesten garantere deg at du vil bestå.
... og om du ikke består, får du pengene tilbake.
Kontakt support
- Facebook Messenger (chat)
- post@batforerappen.no
Tips:
• Du får raskest hjelp via Facebook Messenger (chat).
• Send oss kvittering om det gjelder kjøp. Du har mottatt denne på epost.